torsdag 13 oktober 2011

Till 3-5:an - Hjälp !!!!!.

Hej alla elever i klass 3-5:an

Det här är Mary Diana som skriver till er. Jag har lyckats ta mig in i er blogg genom cyberrymden.
Jag vill ber er om hjälp och berätta vad som har hänt mig sen sist.
Som ni vet åkte jag i väg till den nya planeten. Där träffade jag Geodora och hon var väldigt arg för att jag testamenterat allt till Holger och att hon blivit bortstrålad av Mårtensson och Holger.
 Hon strålade tillbaka mig och sig själv till jorden Det hände för några dagar sedan, jag var inte beredd på det men nu är jag här. 
Då jag landat i skogen började jag gå mot er skola, men på vägen hittade jag något, det var Holger och Mårtensson och alla våra landskapsskatter som de skulle förvalta. Dessutom har de några värdefulla stenar som jag bett att de skulle se efter extra noga. Jag kände att jag inte kunde lämna dom i fall Geodora skulle dyka upp.
 Jag har nu sett henne stryka omkring i skogen, i väntan på att försöka komma åt landskaps skatterna och förstöra dom. Jag tror att jag såg henne i går, eller så kanske jag bara inbillade mig, jag vet inte.....

Snäll, kom och hjälp mig, Holger och Mårtensson  att rädda landskapsskatterna och de värdefulla stenarna. Jag lovar att försöka belöna er så gott jag kan.
Jag vet inte annars vem  jag ska be om hjälp. Klä er varmt och var beredda fredag 21: a oktober.


Hälsningar Mary Diana

2 kommentarer:

  1. Nu måste ni hjälpa Mary. Det lät ju hemskt om landskapsskatterna och de värdefulla stenarna skulle försvinna. Var försiktiga och lycka till.
    /Kajsa

    SvaraRadera
  2. Ja va spännande det blir imorgon!Tänk på landskapsskatterna och alla värdefulla stenar!!Lycka till!!

    SvaraRadera