tisdag 12 oktober 2010

Vad F-1:ans elever gjort för höstliga aktiviteter




 
Fredrik har suttit på älgpass med sin mamma Katarina.

Jesper har ställt undan cykeln.

Anton.H. har tagit in sina kaniner, Ville och Vilda, till snickerboa'.

Emelie har plockat äpplen hos sin farmor. ”Vi gjorde äppelmos,” berättade Emelie.

”På hösten gjorde vi en äppelkaka hos mormor och morfar,” berättade Signe.

”Jag har plockat blåbär och lingon,” berättade Anton.P. ”Vi gjorde blåbärspaj och lingonsylt”.


Ella har plockat svamp, rödgul trumpet-svamp. Hon har plockat äpplen och gav dem till skolan. ”Jag och mamma har plockat tomater i växthuset.”

”När jag var med min mormor så plockade vi svamp,” berättade Malva.

”Vi har plockat potatis hos mormor och morfar,” berättade Caroline.

Michael har krattat löv hemma. Löven var gula.

”Jag var på bio på Toy Story 3 med pappa,” berättade Viktor.


2 kommentarer:

  1. Oh vad roligt, ni verkar ha haft en fin höst allesammans. / Pär J

    SvaraRadera
  2. Hej,

    Visst är hösten ganska mysig när allt får så fina färger och det fortfarande finns mycket att göra ute. Hoppas vi får en lång och fin höst tillsammans.
    /Kajsa

    SvaraRadera